Neues + Interessantes für den X-Plane

  • Default C172SP G1000 "UncertifiedPilot" Mod 2.1

    Für Fortgeschrittene und für die es werden, sehr interessant.
    Dieser Mod bietet mehr als 100 Korrekturen und Upgrades der G1000-Version von X-Plane 11 der Cessna Skyhawk C172SP, einschließlich erweiterter Systemfunktionen, korrigierter Flugleistung, erweiterter Fehler, visueller Effekte, optimierter Texturen und Plugin-Kompatibilität von Drittanbietern....Kostenlos:yep

    https://forums.x-plane.org/ind…000-uncertifiedpilot-mod/

    Guten Flug, Gruß Bernd.

  • das ist der selbe Entwickler von der Lama, aber ich bin mir nicht sicher.

    Aerospartiale steht bei der Lama und auch bei dem "Flaschengeist" dabei. Ob das ein oder mehrere Entwickler sind entzieht sich auch meiner Kenntnis.

    Da ist auch noch ein anderes Project der Lama in der Pipeline, allerdings wohl als Payware von Philip Ubben und Khamsim. Wenn Bilder die Wirklichkeit wieder heben ist das der "Hammer".

    Mein System: ASUS ROG Laptop G752, CPU Intel Core I7-6700HQ , 32 GB RAM, NVIDIA Geforce GTX 980M, 2xSAMSUNG 970 EVO Plus 1TB


    Liebe Grüsse aus Berlin


    Dietmar

  • :?: Begründung :/

    Wenn ein guter VFR Pilot die Nase aus dem Fenster hält bekommt er alle Informationen die er benötigt.:))):beer

    Mein System: ASUS ROG Laptop G752, CPU Intel Core I7-6700HQ , 32 GB RAM, NVIDIA Geforce GTX 980M, 2xSAMSUNG 970 EVO Plus 1TB


    Liebe Grüsse aus Berlin


    Dietmar

  • Stimmt Dietmar, aber manchmal brauche ich das Tool, um mal schnell zu kontrollieren, ob alle elektronischen Landeanflugeinstellungen passen, wie z.B. bei der Saab 340 , die fliege ich relativ wenig, und die LA-Einstellungen sind dort für mich anfangs immer etwas schlecht zu zu checken, etwas unübersichtlicher als bei anderen Flugzeugen dieser Klasse..., da hilft das Toll mir etwas. Ich bin auch Tester, da brauch ich das Tool auch schon mal, um sicher zu gehen, das ich keine Falschmeldungen beim Entwickler mache.

    Guten Flug, Gruß Bernd.

  • Update V1.6 für den Toliss A-319 steht ab heute bereit:

    Hi all!

    We are glad to announce that we have published the next major update of the ToLiss A319 - Version 1.6 with lots of major new features. It is available via the update and should be available for direct download in the stores within 24 hours.

    Here is the complete list of new features and changes:

    Changes from build 1299 (V1.5.2) to build 1360 (V1.6):

    Major new features:

    - Pilot item database allowing the creation and storage of custom waypoints, including associated page reconfigurations on DIR TO, FPLN, RAD NAV page etc.

    - Bleed system upgrade to a quantitative bleed model affecting fuel consumption and take-off thrust

    - Support for LDA, IGS, Localizer Backcourse and GLS approaches

    - Complete rework of the PERF pages to add EO mode information as well as climb/descent predictions to a given altitude

    - Rework of the PROG page to include EO mode information including indication of OEI gross ceiling and predictive GPS function

    Minor new features:

    - When flying the IAE engine, the EWD now properly supports revision to N1 Mode

    - TO performance calculator also determines whether packs need to be ON or OFF for the take-off.

    - Complete redo of the SD pages ENG, BLEED, PRESS, and F/CTL for better representational accuracy

    - FPLN page rework: Constraints are now shown prior to filing the INIT B page.

    - FPLN page additional information: The Final approach slope is now shown

    - Improved the lateral-directional handling qualities in manual flight

    - Changes to altitude and speed constraints of the active flight plan create TEMPY flight plan.

    - Added RAT and outflow valve to the external 3d model

    Bug fixes:

    - Corrected PFD speed bug location during Go Around

    - Prevented waypoint sequencing when flying in HDG mode in opposite direction of FMS path at current TO waypoint

    - Fixed ILS indication location on PFD

    - Improved AP vertical target tracking when flying with high Angles of Attack

    - Fine tuning of the graphical representation in the EWD.

    - Speed target for flap 3 landings is back to VAPP

    - Waypoints can now be added at end of FPLN directly on the FPLN A page.

    - Fixed issues with ground rolling and flap extension sounds

    - Preventing engagement of both APs for a non-precision approach.

    - Various small bug fixes

    Guten Flug, Gruß Bernd.

  • Die Falcon 8x von Aerobask wird wohl ein Top Business Jet werden. Aerobask arbeitet da direkt mit der Firma Dassault zusammen.


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    Viele Grüße Lothar

  • Freudige Überraschung für XPL11

    E-Jets v2.5 are now free!

    As we are coming closer and closer to finishing the new E-Jets Family by X-Crafts which will surpass the older E-Jets in every way, we are offering the X-Plane 11 version of our previous E175 v2.5 & E195 v2.5 entirely for free to the whole community!

    https://forums.x-plane.org/ind…y-x-crafts-e175-e195-v25/

    Guten Flug, Gruß Bernd.

  • Und die Version für X-Plane 11

    Canadair DHC-515_XP11
    The DHC-515 FIREFIGHTER™ is a new production multi-mission amphibian and purpose-built aerial firefighting aircraft. Tank capacity increased to 7000 liters…
    forums.x-plane.org

    Viele Grüße aus Zeven

    Hans Hölscher


    X-Plane 11

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